Thursday, 6 September 2012

Sumbangan Diperlukan Membantu Siti Hajjar


“Bagi setiap penyakit ada ubatnya. Apabila betul ubatnya, maka sembuhlah dengan izin Allah.” (Riwayat Muslim).

Ayuh kita menyumbang untuk membantu @zainulfaqar merawat penyakit dihadapi isternya, Hajjar. Hajjar kini sedang bertarung melawan barah Kelenjar Limforma (cancer Hodgkin Lymphoma), kini pada tahap empat.

AIC Malaysia menyeru sama-sama kita berdoa dan berikan lah sedikit sumbangan yang termampu, semoga sedikit sumbangan dari kita dapat meringankan beban mereka yang ketika ini sangat-sangat memerlukannya.

Boleh juga disalurkan melalui akaun AIC Malaysia. Emelkan jumlah sumbangan anda ke aic.msia@gmail.com. Semoga rahmat Allah bersama anda.

          Advance Integrated Creative Solutions
          HLB A/C: 1950 100 2508



Dibawah luahan Hati Suami Siti Hajjar

"Ya Allah, barah Hajjar di tahap keempat"

HAJJAR sah menghidapi barah kelenjar limforma (cancer Hodgkin Lymphoma).

Pakar Himatologi, Dr Lim Soon Kim pada Rabu lepas mengesahkan Hajjar menghidapi barah pada tahap empat.

Pakar darah dari Hospital Sultanah Aminah, Johor Baru itu berkata, sakit Hajjar dikesan berdasarkan pada siasatan perubatan pada tisu tulang sum-sum yang diambil (trephine bone marrow biopsy) pada 6 O.gos lepas.

Selepas "sihir tuju" yang bersarang dalam tubuh Hajjar berjaya ditawarkan di Pusat Perubatan Nur Wardah, Tangkak menjelang hari lebaran baru-baru ini, saya ingat, 'anugerah' Allah kepada Hajjar kian beransur pulih.

Rupa-rupanya tidak. Jika 'anugerah' ini untuk memuliakan hamba-Nya, saya pasrah dan redha.

Frman Allah yang bermaksud:

"Adakah manusia mengira, bahawa mereka akan dibiarkan saja, dengan mengatakan: Kami telah beriman, padahal mereka belum lagi mendapat cubaan?

"Dan demi sesungguhnya, Kami (yang Maha Mengetahui) telah pun menguji umat-umat sebelum mereka, nyata diketahui Mereka yang benar-benar beriman dan mereka yang berdusta." [Surah Al-Ankabuut: 2-3]

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

"Sangat mengagumkan kepada seorang mukmin, sebab segala keadaannya untuk ia sangat baik, dan tidak mungkin terjadi demikian kecuali bagi seorang mukmin: jika mendapat nikmat ia bersyukur, maka syukur itu sangat baik baginya dan bila menderita kesusahan ia bersabar, maka sabar itu lebih baik baginya." (hadis riwayat Muslim)

Dari Wad Kardiotorasik, Hajjar dipindah ke Wad Himatologi.

Di sini, saya tak terhitung berapa beg air, darah dan platlet yang disalur masuk melalui pembuluh darah Hajjar.

Rabu lepas Hajjar menempuhi kimoterapi sulung. Masuk beg keempat, Hajjar mengadu sakit yang amat.

Kimoterapi berikutnya dijadualkan Pada 7 September depan. "Inna lillah..."

Dr Lim kata, "(kimoterapi sulung) itu dos kimoterapi paling rendah untuk menguji reaksi imuniti badan Hajjar."

Kata Dr Lim lagi, Hajjar akan menempuhi terapi sebegini minimum selama enam bulan dari sekarang.

Mendengar konsultansi Dr Lim itu, saya mula berbincang dengan keluarga untuk mencari rumah tumpangan yang murah-murah di sekitar hospital demi memenuhi keperluan asasi Hajjar sungguhpun mengetahui bilik-bilik kecil di sini pun bukanlah murah.

Buat masa ini, Insyirah yang comel setinggan di rumah ibu saudaranya yang baik hati. Emak Hajjar pun tinggal di situ.

"Ya Allah, aku bodoh. Aku hina. Aku jahil. Aku daif. Suburkanlah perasaan syukur dan redha dengan segala ujian ini. Permudahkan lah urusan aku sekeluarga. Amin. Ya Rabbal 'Alamin..."

Saya yang sombong ini dah tak tahu nak buat apa. Jadi, saya doa.

Awal pagi tadi, saya bergegas bawa Hajjar ke Hospital. Paha Hajjar membengkak. Kaki Hajjar pun membengkak.

Kedua-dua mata Hajjar membengkak dan mukanya nampak sembab.

"Takkan baru sehari dibenarkan keluar wad, sudah jadi begini," saya bisik kepada emak.

Emak kata, itu mungkin bengkak air.

Tanpa berfikir panjang, Hajjar dikejar ke Bahagian Kecemasan.

"Sudahlah Dr kata barah Hajjar merebak dari paru-paru ke hati dan limpa sehingga menyebabkan ketiga-tiga organ Hajjar membengkak, takkan buah pinggang pun 'ada masalah'? Ya Allah...sembuhkan dia (Hajjar)!"

Mendengar kata-kata saya itu, Hajjar kata, "Hajjar barah. Dr pun dah kata, sakit Hajjar ini dah sampai tahap empat..."

Air mata Hajjar berlinangan.

Saya tak boleh menangis depan Hajjar sebab Dr kata penawar sakit barah adalah "sokongan moral".

Kawan-kawan Hajjar yang datang ke Hospital sebelum ini pun damai, tak menangis sebab mereka tabah dalam memberi semangat, harapan dan doa kepada Hajjar.

Selama ini, saya diceritakan mengenai kawan-kawan Hajjar dari Kolej Matrikulasi Johor (KMJ), dari PMIUSM, dari pejabat Tropicana; baru sekarang saya mencuri-curi melihat kebaikan kawan-kawan Hajjar semasa menemani Hajjar di wad.

Hajjar bertuah. Dalam ujian genting sebegini, Allah menghiburkan Hajjar dengan kawan-kawan yang saling mengasihinya.

Semoga Allah memberi kebahagiaan berpanjangan kepada semua mereka atas kebaikan mereka ke atas Hajjar.

Selepas berjumpa Dr. pagi tadi, Dr memberi ubat 'galak kencing' supaya boleh nyah air berlebihan dari dalam badan Hajjar.

Setakat ini dulu. Saya minta maaf kerana "tak memang tangan" nak menjawab panggilan atas balas SMS sebelum ini.

Terima kasih kepada yang menjenguk dan terus menerus mengutus doa buat Hajjar sekeluarga.

Bagi yang berniat untuk menyumbang kepada Hajjar, boleh disalurkan melalui akaun Maybank2U saya dahulu, 

Zainulfaqar Yaacob,
Maybank 164258481533

Tolong SMS saya, jumlah sumbangan.

Sama-sama kita doa untuk kesihatan Hajjar sebab Rasulullah beranda yang bermaksud, "doa senjata mukmin..."

Salam ukhwah. Wasalam.
Zainulfaqar Yaacob

2 comments:

Ahmed Neni said...

Nama Perusahaan::"":":":"ONE BILLION RISING FUNDGmail Perusahaan:":":":":"::"onebillionrisingfund@gmail.com                       Selamat siang
Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp150.000.000.00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp150.000.000.00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""onebillionrisingfund@gmail.com"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

BBM: D8E814FC 


Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah

Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

Allahu akbar

ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY said...

Anda semua dipersilakan untuk PERUSAHAAN KREDIT ISKANDAR LESTARI rumah dengan pinjaman besar dan pinjaman ramah pelanggan kami memberikan pinjaman mulai dari miliaran hingga semua calon pelanggan kami dari bagian manapun di dunia dan kami juga ingin Anda semua tahu bahwa kami tidak curang atau menipu pelanggan kami sebagai prioritas utama kami adalah untuk memastikan semua pelanggan kami 100% puas dan senang dengan layanan kami sehingga jumlah minimal yang kami berikan sebagai pinjaman adalah 70juta/RM20.679 dan maksimumnya adalah dalam miliaran yang berarti Anda dapat juga berlaku dalam miliaran [30 hingga 40 miliar] untuk proyek dan bisnis investasi besar Anda. Kami juga ingin Anda semua mengerti bahwa kami telah menciptakan platform yang mencakup keadaan psikologis pelanggan sehingga pelanggan kami memiliki kesempatan untuk berbicara atau mengobrol dengan staf kami di kantor pusat di Inggris melalui angka-angka yang telah ditampilkan di bawah ini dan juga kepada Manajer Layanan Cabang kami [BSM]

Kantor pusat:
Tel ::: [+44] 7480 729811
W/A: [+44] 7480 729811
Negara:United Kingdom
Instagram: @Iskandar_Lestari _Loan_Firm
email:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com
Facebook: https: //www.facebook.com/iskandar.lesteri.7
Web: https: //wordpress.com/view/iskandarlestari.wordpress.com

1] Kantor Cabang:
Manajer Layanan Cabang [B.S.M]
Tel: ☎ [+62] 816-1754-7646
W/A: [+ 62] 816-1754-7646
Negara:Indonesia
email:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com

2] Kantor Cabang:
Manajer Layanan Cabang [B.S.M]
Tel:☎ +60 11-2375-9663
W/A: +60 11-2375-9663
Negara:Malaysia
email:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com

Courtesy: ISKANDAR LENDERS INC.

Post a Comment